A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Radzionków





 Drukuj

Utrata/uszkodzenie dowodu osobistego

Kogo dotyczy

Każdy, kto zgubił swój dowód osobisty, kogo dowód został skradziony albo uległ uszkodzeniu.

W przypadku dzieci/osób niemających pełnej zdolności do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje: rodzic, opiekun prawny, kurator.

Zgłoś utratę dowodu w jakimkolwiek banku, nawet jeśli nie masz konta bankowego.

Jeżeli przebywasz za granicą zgłoszenie przyjmie najbliższy konsulat (osobiście, pocztą lub faksem)

Czas realizacji

Urzędnik od razu unieważni twój dowód osobisty i wyda odpowiednie zaświadczenie, które jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące.

Jeśli masz w swoim dowodzie wgrany dodatkowo kwalifikowany podpis elektroniczny od prywatnego dostawcy, skontaktuj się z tym dostawcą. Usługa nie unieważni tego podpisu.

Wymagane dokumenty

• formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,

• dowód osobisty — jeśli zgłaszasz uszkodzenie dowodu,

• inny dokument tożsamości, na przykład paszport — jeśli go masz.

Opłaty

Bez opłat

Tryb odwoławczy

Brak

Podstawa prawna

• Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,

• Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu

Dodatkowe informacje

Formularz zgłoszenia utraty/uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie elektronicznej.
© 2024 Urząd Miasta Radzionków
aplikacja: 1.10.003.009, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce