Dotacja do usuwania azbestu - mieszkańcy
Kogo dotyczy
Osób fizycznych - właścicieli, użytkowników wieczystych lub posiadaczy nieruchomości położonych na terenie Gminy Radzionków, gdzie planowana jest realizacja przedsięwzięcia.
Czas realizacji
Wnioski są rozpatrywane wg kolejności wpływu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
Wymagane dokumenty
Wniosek o dotację na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska, do którego należy dołączyć:
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością/lokalem lub wyciąg z ksiąg wieczystych z ostatnich trzech miesięcy,
- zgodę właściciela nieruchomości na realizację zadania objętego wnioskiem, w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości/lokalu,
- informację o wyrobach zawierających azbest – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (jeśli informacja taka nie została wcześniej złożona) wraz z kopią oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest,
- kopia oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobó zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietania 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest
Po zakończeniu zadania należy przedłożyć rozliczenie dotacji na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska, do którego należy dołączyć:
- fakturę VAT lub rachunek za wykonanie zadania,
- kartę przekazania odpadu,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do organu architektoniczno-budowlanego,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do inspektora pracy,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegającyh na usunięciu azbestu do inspektora sanitarnego.
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością/lokalem lub wyciąg z ksiąg wieczystych z ostatnich trzech miesięcy,
- zgodę właściciela nieruchomości na realizację zadania objętego wnioskiem, w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości/lokalu,
- informację o wyrobach zawierających azbest – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (jeśli informacja taka nie została wcześniej złożona) wraz z kopią oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest,
- kopia oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobó zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietania 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest
Po zakończeniu zadania należy przedłożyć rozliczenie dotacji na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska, do którego należy dołączyć:
- fakturę VAT lub rachunek za wykonanie zadania,
- kartę przekazania odpadu,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do organu architektoniczno-budowlanego,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do inspektora pracy,
- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegającyh na usunięciu azbestu do inspektora sanitarnego.
Opłaty
-
Tryb odwoławczy
-
Podstawa prawna
Uchwała Rady Miasta Radzionków nr XLIX/463/2014 z dnia 30 października 2014 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji dla osób fizycznych ze środków budżetu miasta na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska
Zarządzenie Burmistrza Miasta Radzionków Nr 148/2019 z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu przyznawania i rozliczania dotacji dla osób fizycznych ze środków budżetu miasta na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska"
Zarządzenie Burmistrza Miasta Radzionków Nr 148/2019 z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu przyznawania i rozliczania dotacji dla osób fizycznych ze środków budżetu miasta na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska"