Odpady komunalne - wpis do rejestru działalności regulowanej
Kogo dotyczy
Czas realizacji
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Burmistrz Miasta dokonuje wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.
Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do tego rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony.
Wymagane dokumenty
1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2. numer identyfikacji podatkowej (NIP),
3. numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada
4. określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku przedsiębiorca zobowiązany jest załączyć:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm).
Oświadczenie powinno zawierać także:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Opłaty
50 zł. - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia uiszczona w dniu złożenia wniosku, bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta Radzionków: ING BANK ŚLĄSKI 37 1050 1230 1000 0022 2561 1264
25 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zmianie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Tryb odwoławczy
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Dostęp do aktów prawnych na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych
Dodatkowe informacje
Informacji w przedmiotowym zakresie udziela:
Adriana Giełzak - 32 388 71 62
Wydział Ekologii Referat Gospodarki Odpadami i spraw wodno-ściekowych
ul. Kużaja 17, parter, p. 2