A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Radzionków





 Drukuj

Zameldowanie na pobyt stały

Kogo dotyczy

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy.

Dziecko obywatela Polski, które urodziło się w Polsce, zostanie zameldowane z urzędu przez Urząd Stanu Cywilnego, przy sporządzaniu aktu urodzenia.

Czas realizacji

Niezwłocznie.

Jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu budzą wątpliwości, o zameldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca od złożenia zgłoszenia, a w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy.

Wymagane dokumenty

  • formularz - zgłoszenie pobytu stałego,
  • dowód osobisty lub paszport (do wglądu),
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu (oryginał dokumentu do wglądu).
    Na formularzu zgłoszenia pobytu stałego właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu dokonuje potwierdzenia pobytu w lokalu.
  • pełnomocnictwo - tylko jeżeli chcemy zameldować inną osobę (pełnomocnictwo jest zwolnione z opłaty). 

Opłaty

Bez opłaty.

Tryb odwoławczy

Brak

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

Dodatkowe informacje

Zameldowania na pobyt stały można dokonać w formie elektronicznej.
© 2024 Urząd Miasta Radzionków
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce