Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Kogo dotyczy
Czas realizacji
Wymagane dokumenty
Wniosek z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego, w którym akt powinien się znajdować,
stwierdzające zniszczenie lub zaginięcie aktu,
Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego Warszawa-Śródmieście i Łódź-Śródmieście o niefigurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te Urzędy - tylko w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce w dawnych granicach Polski sprzed roku 1945, na terenach zabużańskich,
Dowody (przede wszystkim dokumenty ) potwierdzające fakt powstania i treść aktu, który ma być odtwarzany. Akty stanu cywilnego, ich odpisy i inne dokumenty wystawione w języku obcym, składane kierownikowi urzędu stanu cywilnego w związku z dokonywaniem czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego powinny być składane wraz z ich urzędowym tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania tłumaczeń w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub konsula. Za dokumenty przetłumaczone przez konsula uznaje się również dokumenty w języku obcym przetłumaczone na język polski przez tłumacza w państwie przyjmującym i poświadczone przez konsula oraz dokumenty przetłumaczone z języka rzadko występującego na język znany konsulowi, a następnie przetłumaczone przez konsula na język polski,
Pełnomocnictwo – w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika,
Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej,
Do wglądu:
Dokument stwierdzający tożsamość.
Opłaty
39 zł. - opłata skarbowa za wydany odpis zupełny. Opłaty skarbowej można dokonać kartą płatniczą w Urzędzie Stanu Cywilnego, na poczcie bez dodatkowych opłat lub przelewem na konto: ING Bank Śląski nr konta: 37 1050 1230 1000 0022 2561 1264 w tytule podając "Opłata skarbowa za odtworzenie aktu..."
Tryb odwoławczy
Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego
2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 lutego 2015r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
4.Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne .
5.Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.
6.Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
9.Ustawa z dnia 7 października 1999r. o języku polskim
10.Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności .
11. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
Dostęp do aktów prawnych na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych