Rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej - osoby fizyczne
Kogo dotyczy
osoby fizyczne
Czas realizacji
Organ podatkowy przed załatwieniem sprawy przeprowadza postepowanie wyjaśniające, które kończy orzekająć w sprawie w drodze decyzji doręczanej za zwrotnym potwierdzeniem przez pracownika urzędu lub za posrednictwem poczty.
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbednej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postepowania.
Wymagane dokumenty
Wniosek o rozłożenie na raty podatku lub zaległoci podatkowej.
Wymagane załączniki:
* Wnioskodawca ubiegający się o pomoc de minimis przedstawia iformacje dotyczące:
1) wnioskodawcy:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby,
c) identyfikator gminy, w której wnioskodawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę,
d) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
e) formę prawną,
f) wielkość,
g) klasę działalności, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc de minimis,
h) datę utworzenia;
2) sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości;
3) prowadzonej działalności gospodarczej;
4) pomocy otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
5) rekompensaty otrzymanej z tytułu usługi świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym w odniesieniu do tej samej usługi, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc de minimis.
Informacje te przekazuje się na formularzach informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załączniki) oraz przez przekazanie sprawozdań finansowych.
* Dokumenty potwierdzające uzasadnienie wniosku.
* Inne, na żądanie organu podatkowego.
Wymagane załączniki:
* Wnioskodawca ubiegający się o pomoc de minimis przedstawia iformacje dotyczące:
1) wnioskodawcy:
a) imię i nazwisko albo nazwę,
b) adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby,
c) identyfikator gminy, w której wnioskodawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę,
d) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
e) formę prawną,
f) wielkość,
g) klasę działalności, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc de minimis,
h) datę utworzenia;
2) sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości;
3) prowadzonej działalności gospodarczej;
4) pomocy otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
5) rekompensaty otrzymanej z tytułu usługi świadczonej w ogólnym interesie gospodarczym w odniesieniu do tej samej usługi, w związku z którą wnioskodawca ubiega się o pomoc de minimis.
Informacje te przekazuje się na formularzach informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załączniki) oraz przez przekazanie sprawozdań finansowych.
* Dokumenty potwierdzające uzasadnienie wniosku.
* Inne, na żądanie organu podatkowego.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Na decyzję służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w katowicach za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał decyzje, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna
Art. 67a i 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa.
Dostęp do aktów prawnych na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych
Dostęp do aktów prawnych na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych