Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia
Kogo dotyczy
Czas realizacji
Załatwienie następuje w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy.
UWAGA: Do terminu załatwienia sprawy nie wlicza się czasu na uzupełnienie dokumentacji, składanie wyjaśnień i uzyskanie niezbędnych opinii i uzgodnień innych organów. Sprawy załatwiane są w drodze decyzji administracyjnej wydawanej przez burmistrza (pod warunkiem zachowania jego właściwości rzeczowej i miejscowej).
Decyzja zostaje doręczona stronom za potwierdzeniem odbioru przez pocztę lub gońca, a w przypadku liczby stron przekaczającej 20 - przez obwieszczenie lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty.
Wymagane dokumenty
Do wniosku o wydanie decyzji, kierowanego do burmistrza, należy załączyć:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia,
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia,
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
- mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej,
- wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
W przypadku zamiaru realizacji niektórych przedsięwzieć przepisy prawa nakładają obowiązek złożenia dodatkowych, niewymienionych powyżej załączników do wniosku o wydanie decyzji.
Jeżeli liczba stron w sprawie przekracza 20, kopię mapy ewidencyjnej i wypis z rejestru gruntów dostarcza się na późniejszym etapie postępowania.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
Opłaty
205 zł – opłata skarbowa za dokonanie czynności urzędowej uiszczona w dniu złożenia wniosku bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta Radzionków
ING BANK ŚLĄSKI 37 1050 1230 1000 0022 2561 1264
17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, w przypadku jego ustalenia bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta Radzionków: ING BANK ŚLĄSKI 37 1050 1230 1000 0022 2561 1264
Do wniosku należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Tryb odwoławczy
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Dostęp do aktów prawnych na stronie Internetowego Systemu Aktów Prawnych