Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego
Kogo dotyczy
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóżniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Czas realizacji
Niezwłocznie.
Wymeldowania z pobytu stałego można dokonać przy zameldowaniu w nowym miejscu pobytu.
Wymagane dokumenty
- formularz - zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego,
- dowód osobisty lub paszport (do wglądu),
- pełnomocnictwo - tylko jeżeli chcemy wymeldować inną osobę (pełnomocnictwo jest zwolnione z opłaty).
Opłaty
Bez opłaty.
Tryb odwoławczy
Brak
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
Dodatkowe informacje
Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego można dokonać w formie elektronicznej.