A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Radzionków





 Drukuj

Gminna dotacja do usuwania azbestu - mieszkańcy

Kogo dotyczy

Osób fizycznych - właścicieli, użytkowników wieczystych lub posiadaczy nieruchomości położonych na terenie Gminy Radzionków, gdzie planowana jest realizacja przedsięwzięcia.

Czas realizacji

Wnioski są rozpatrywane wg kolejności wpływu

Wymagane dokumenty

Wniosek o dotację na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska, do którego należy dołączyć:


- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością/lokalem lub wyciąg z ksiąg wieczystych z ostatnich trzech miesięcy,

- zgodę właściciela nieruchomości na realizację zadania objętego wnioskiem, w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości/lokalu,

- informację o wyrobach zawierających azbest – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (jeśli informacja taka nie została wcześniej złożona) wraz z kopią oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest,


- kopia oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest

Po zakończeniu zadania należy przedłożyć rozliczenie dotacji na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska, do którego należy dołączyć:


- fakturę VAT lub rachunek za wykonanie zadania,

- kartę przekazania odpadu,

- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do organu architektoniczno-budowlanego,

- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na usunięciu azbestu do inspektora pracy,


- zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegającyh na usunięciu azbestu do inspektora sanitarnego.

Opłaty

-

Tryb odwoławczy

-

Podstawa prawna

Uchwała Rady Miasta Radzionków nr XLIX/463/2014 z dnia 30 października 2014 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji dla osób fizycznych ze środków budżetu miasta na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska

Zarządzenie Burmistrza Miasta Radzionków Nr 148/2019 z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu przyznawania i rozliczania dotacji dla osób fizycznych ze środków budżetu miasta na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska"

Dodatkowe informacje

Informacji w przedmiotowym zakresie udziela:

Danuta Górecka 32 388 71 65

Wydział Ekologii referat Gospodarki Odpadami i Spraw wodno-ściekowych

ul. Kużaja 17 parter, pokój 2

© 2024 Urząd Miasta Radzionków
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce