Zameldowanie cudzoziemca - osoby spoza UE, EFTA oraz niebędące członkami ich rodzin
Kogo dotyczy
Cudzoziemców przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niebędących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, obywatelami państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, a także członków rodziny tego cudzoziemca.
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Czas realizacji
Niezwłocznie.
Jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu budzą wątpliwości, o zameldowaniu rozstrzyga przeprowadzone postępowanie administracyjne zakończone wydaniem decyzji administracyjnej.
Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca od złożenia zgłoszenia, a w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy.
Wymagane dokumenty
formularz - zgłoszenie pobytu stałego/czasowego,
ważny dokument podróży,
kartę pobytu lub zezwolenie na pobyt stały lub inny dokument związany z legalnością pobytu w Polsce,
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu (oryginał dokumentu do wglądu).
Na formularzu zgłoszenia pobytu stałego/czasowego właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu dokonuje potwierdzenia pobytu w lokalu.pełnomocnictwo - tylko jeżeli chcemy zameldować inną osobę (pełnomocnictwo jest zwolnione z opłaty).
OKRES ZAMELDOWANIA NIE MOŻE BYĆ DŁUŻSZY NIŻ WYNIKA TO Z DOKUMENTÓW, KTÓRE POTWIERDZAJĄ PRAWO DO POBYTU W POLSCE!
Opłaty
Tryb odwoławczy
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego